گلِ فکه

وبلاگ شخصی "بنده"

گلِ فکه

وبلاگ شخصی "بنده"

محرم و صفر

پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۱، ۰۷:۳۲ ب.ظ

بنده گفتم:

سلام به بینندگان وبلاگ بنده

یه چند وقتی بود سرم شلوغ بود نرسیدم وبلاگم رو به روز کنم.

امروز 20 صفر اربعین حسینی است.

چیزی برای گفتن ندارم ولی این چند بیت رو که خودم باهاش صفا کردم رو بد نیست شما هم بخونید.

این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است

((شرح ِ غم))

آهم کشید شعله به وقت شهادتت
بودم سفیر بی تو به قصد نیابتت

آن خواهری که از غم توقدکمان شده
آمدکنارخاک مزارت عیادتت

هفتاد وچند قطعه شده قلبم ازغمت
یادم نشد دقایق آخر عبادتت

پیداترین ستارهْ دور قمرشدی
تا آسمان رسیده جلال وقداستت

بودم پناه خیل اسیران داغدار
گشته قدم خمیده زداغ شهادتت

تا زنده ام بجان توگریم برای تو
رمزبقای دین خداشد حمایتت

حالاپس از گذشت چهل روز و شب حسین
ازمن سؤال کن،چه شده سرو قامتت؟

گویم تورا زکوفه وشام و ره بلا
درداکه نیست غمزدگان را اجابتت

خواهم نشان دهم تن مجروح و خسته را
ترسم ببینی و رود از دست طاقتت

سیلاب اشک من همه سوغاتی من است
ریزم گلاب دیده خود روی تربتت

آورده ام زشام بلا عترت تورا
شرمنده ام ز داغ گل با طراوتت

جانا حدیث بی تو شدن قاتلم شده
یادش بخیر هُرم نگاه و صلابتت

دیگر گمان زندگیم بعد تو نبود
من مانده ام واشاعه به من شد شجاعتت

شاه دو عالم است گدای تو یا حسین
هرکس گرفت ذرّه ای از تو شفاعتت

شرح غمت شکسته دل جمله انبیاء
باشدکه)میثمی(بکف آردرضایتت

شاعر : رسول میثمی
  • بی نشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی